pondělí 15. dubna 2013

Ne větrné hůrce





...aneb Ostrava v Praze.  Do divadla v Celetné zavítalo divadlo Petra Bezruče. (nevím do jaké míry by mohla být důležitá informace, že tohle divadlo mělo velikou naději ocenění Alfréda Radoka, šlapalo na paty Dejvicím )Většinou jsou představení rázem  vyprodána ale já mám štěstí v podobě milé osoby. Ta divadlem skutečně žije, je k neutahání a já si ji moc vážím a ráda ji naslouchám. 

vynikající Sylvie Krupanská
Jsou představení, která se vám líbí. Pak jsou taková, která   se vám nelíbí.
No, a to není všechno, protože  jsou i taková, která neumíte uchopit.
Potřebujete čas na strávení.  Ne z již zmíněných důvodů. Tohle představení bylo tak čitelné a přesto jsem se chvílemi nesla na křídlech fantazie.  Dalo by se tvrdit, že bylo depresivní ( a to zejména pro mou milou společnost, která celé odpoledne chudák vytírala vytopenou garáž :oD) a zmáčené. A hrálo se o život, minimálně o nějaké zranění si na mokrém linoleu herci koledovali.' Nic se jim naštěstí nestalo), roztáčely se detské káči, kutálelo se zelenými jablíčky a s chutí se do nich kousalo. Ale jedlo se i příborem, doslova krutě. Představení rozhodně není pro vyznavače klasického pojetí. S píš nebo rohodně pro ty, kteří hledají nový pohled na klasika.

Stávám se  fandou  Jana Mikuláška.  Má můj obdiv nejen za režii ale i výběr hudby, bravo.
A klidně bych si představení za nějaký čas zopakovala. Třeba už jen pro to, že jsem se  po všem tom utrpení, kterým museli herci během představení projít,  cítila báječně :o)









nejvíc si užili diváci v první a druhé řadě....my seděli naštěstí ve třetí :o)))


 


3 komentáře:

  1. Mikulášek by měl, jestli jsem tu informaci pochopila správně, být od září v divadle Na Zábradlí. Jsem zvědavá, mám ho taky moc ráda (ale z jeho inscenací lidi i odcházejí, sama váhám, koho na ně poslat:).

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, vím jen o dvou nových a to v ND Brno ...Zlatá šedesátá a Gurmáni...což je krapet zruky :o)
    Pravda, třeba z divadla v Dlouhé jsem zaznamenala odchody z představení Láska a peníze.
    Komu doporučit či rovnou poslat nevím. Bez vyzkoušení na své vlastní kůži můžou naskočit jména dotyčných, který by měl či mohl vidět :o) A všeobecně? odvážnému divákovi :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Že se do toho motám ;-) Ano, Na Zábradlí bude od září působit kromě Jana Mikuláška i dramaturgyně Dora Viceníková a umělecký šéf Reduty Miloš Štědroň. Já byla (a stále trochu jsem) Mikuláškova velká fanynka. I když musím uznat, že zpočátku byl pro mě jako zjevení, ale postupem doby zjišťuju, že jeho rukopis je natolik originální, že je i stále dost stejný. Zlatá šedesátá jsem viděla minulý týden a nic depresivnějšího se mi ještě spatřit nepovedlo. Aspoň na mě to tak působilo. Liduško, kam se hrabe Větrná hůrka. Zdraví Ivana

    OdpovědětVymazat