středa 31. srpna 2016

Karkulka


už dlouho nosím nápad v hlavě.
K akci mě přiměl košíček, který jsme s mužem nedávno koupili na trhu.
Nejdřív jsem hledala návod, který by odpovídal mé představě.
Pak jsem hledala přízi.
 Tu správně červenou.
 

Aby byl pláštík lehoučký musela jsem vyloučit bavlnu.
Z akrylu se mi už popravdě moc plést nechce.
České merino nemá právě tu správnou červeň.
Chvíli jsem si dokonce pohrávala s myšlenkou, že plášť pro Karkulku nebudu plést ale šít.
 Jenže jsem si vymyslela právě ty lístečky na konci vázání
 A tak jsem nakonec zvolila přízi Soft Donegal. Odstín Cardinal Red .
 Na lístečky jen kousíček zelené Killala.



Uháčkovala jsem pro zjemnění i maličkou kytičku. Zatím jednu.
 


 Ještě nemá své pevné místo. A možná budou dvě.

Základní návod je LITTLE RED CAPE designed by Erika Flory.
Přidávala jsem oka, protože jsem pletla na jehlicích č. 4 a ne na č. 5 jak je uvedeno v návodu.
A také z tenčí příze.
Upravovala jsem dolní část pláště zkrácenými řadami aby měl podolek. A nebyl jen tak rovný.
Kapuca je taky pletená jinak. Je v každé druhé řadě přidáno jedno oko z každé strany značky.
Rozpletením. Vznikla tak kapuce až skřítkovsky dlouhá :o)
Šňůrky-dutinky jsou pletené dle tohoto návodu
Lístečky jsem si našla někde na pinterestu ale nakonec jsem pletla jen tak pocitově.
A to mě baví nejvíc :o)
Celý plášť váží  jen 112g.
A nyní můžu přemýšlet čím  ještě dál pláštík doplnit.
Nabízí se sukénka.
Nebo alespoň bílá zástěrka s kanýrem.
Také něco do košíčku....
Vlčí čepice pro sousedovic Toníčka
Ještě, že babiček je v okolí dostatek. I já se ráda do hry zapojím :o)
Naštěstí je času  dost.
Do začátku prosince. To bude mít Elenka narozeniny.

A na závěr návod na malou kytičku nalezený na  pinterestu

14 komentářů:

  1. To je báječná Karkulka. Doufám, že bude Elenka šťastná.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta je prostě nejkrásnější!!! Mě babička štrykovala samé praktické věci a přitom já bych taky radši třeba karkulčí pláštík :) Krásný!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný nápad, realizace i foto:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsi skvělá! Já to říkám pořád a ta červená je prostě ten nej...odstín pro Karkulku Elenku. a tobě tleskám!

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, Aranel, ten je nejúžasnější, skvělý! Z toho si každá Karkulka musí sednout na zadek:-)

    OdpovědětVymazat
  6. To je krásný. Já háčkuji krátký a dlouhý sloupek-toť vše :-(. Ale karkulkovský kostýmek jsem ušila naší Kačence na voříškiádu :-) . (to je fenka podobná moc Holynkám, ale voříšek :-).
    Jste moc šikovná a ráda Vás čtu
    - moc se mi libily příspěvky ze Šumavy. Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Moc moc moc vám všem děkuji. Mám velikou radost !

    OdpovědětVymazat
  8. Ten je úžasný!! Holčička bude určitě nadšená.

    OdpovědětVymazat