pondělí 10. srpna 2015

Basel

miluju.
Jsem ráda, že jsem se po letech vrátila...s někým jiným. To je dobře.
Cesta...
vystartovali místo v 5 asi v 6 :15
...rozesmál nás název penzion Modrá Laguna v Přimdě :o)
Dálnice německá...báječná...žádné ošklivé reklamy, kolem stromy, málo čerpacích stanic. Prostě bez humbuku, kvalitní povrch...ohleduplní řidiči....to se to jede.
V cíli o hodinu dřív než jsem doufali. Ubytujeme se  v hotýlku Tannenhofe v Steinen.
Na dotaz jestli mluvíme německy, můj muž ukáže na mě. Nooo myslím, že baba takovou němčinu ještě neslyšela. Ale gut..jajjajaja naturlich...pochopila, ubytovala.
A  jedeme se podívat do města Basel.
Napůl splněný sen...fontána Tinguely. Myslím na svou ženu, jestli by vzpomněla :o)
Obdivujeme i vrabce....v Praze nějak vymizeli...jako jsme jim plnili krmítka.
Smutek...žel je pondělí, museum Tinguely  zavřené.
V ´Bázlu velký problém zaparkovat.(proč jsem nehodila dotaz na širokorozchodný facebook? třeba by někdo poradil)
 Když už chytneme placený flek neumíme zaplatit. Chjo asi se na to vy....v tom český potomek...opálený v švestkově modrém obleku ...jako zjevení...poradí, pomůže. Našinec hledá problémy tam kde nejsou. Stojan na drobné žádný papír nedá. Hotovo.
 Děkujeme.
Město  prochází rozsáhlou rekonstrukcí a opravami.  I tak život plyne v pohodě... umělci, kejklíři a muzikanti zvedají náladu i místním. Samá skvělá produkce.
Před divadlem obdivujeme obří železné pláty...nádherná plastika, neuvěřitelné.
Odjíždíme z centra. Cestou zřejmě nehoda. Jsme nuceni to otočit. Bloudíme. Chceme na nejbližší křižovatce otočit ... co se dá dělat...ale švícko v černém BMW přibrzdí a prstíkem "nenene to se nedělá"!!! nás upozorní, že by to mohlo být drahé. Inu jedeme za ním.
Vyvedl nás z města. Odbočí a my jsme v háji. Pokoušíme se zjistit, kdeže to jsme. Bez úspěchu.
Oslovíme domorodce. Pozve mého muže do svého obydlí....přes garáž do sklepa...můj muž se prý bál uáááá....a co já ??? v místnosti malý soustruh  soustruh a nářadí ale  na zdi velké mapy...muž se zorientuje a vrátí se zpět do auta ufff....máváme hodně a děkujeme hodně a pán taky mává a usmívá se hodný hodně. Palec nahoru.
Časový skluz...nestíháme museum Vitra. Jen projedeme kolem béééé
Večer na balkóně....víno z Moravy a šnicle z Matičky.
Spát. Zítra nás čeká dlouhá cesta, mnohem složitější než ta německá.



 
 

 
 





 




 
 


4 komentáře:

  1. Fontána je nádherná! Přeji krásnou dovolenou a těším se na reportáže z cest:)

    OdpovědětVymazat
  2. Basel je krásné město. A jsem zvědavá, kam míříte dále .
    Už se těším na další zpravodajství z cest.
    Míša

    OdpovědětVymazat
  3. Vy ste báječná dvojka, aj rozdvojka :-) (tvoja nemčina a jeho štúdium mapy v ...) !!!!
    Ja stále hovorím , že na tej hrdzi niečo je !

    OdpovědětVymazat
  4. Je zajímavé sledovat, jak se ta architektura krajiny liší od domoviny. Líbí se mi jak se v Basel nebojí barev :).

    OdpovědětVymazat