úterý 25. června 2013

Darda

 Dardě předcházelo několik jiných. Těch skutečných ze života. První byl boj o vstupenky ale to já díky mému kolegovi sehnala docela dobře. Jenže  můj muž onemocněl a jeho stav se zhoršoval takovou razancí, že prvotní myšlenka na to že půjdu jen já s někým...další, že ať jde někdo z mých blízkých přátel...pak pokročila, že nezbyla myšlenka abych zavolala do divadla samotného abych sdělila, že si můžou místa obsadit nějakým stálým zákazníkem. Prostě se ten večer řešili důležitější věci. Večer završila zpráva o  skonu  naši Marušky. Takový je život, samá darda.

Podruhé jsem opět musela tak trošku lupeny vybojovat ale klaplo to.
Celou dobu jsem si zakazovala myšlenku na jakoukoliv dardu.  Nakonec jsem negativní myšlenku přece jen nechala zrodit ve své hlavě a to přímo v den dé. Můj muž volal hodinu před zahájením, že píchnul zadní kolo a tak jede do servisu, tak se uvidí. Nakonec to v pohodě stíhá a vbíhá před divadlo mezi druhým a třetím zvoněním. To my s Šárkou a její maminkou řešíme velikost obsahu v karafě s vínem :o)
Uf, takže Dardu  jsme konečně viděli. Viděli jsme všechny tři hry spojené se jménem spisovatelky Ireny Douškové. Hedého Budžese, Oněgin byl Rusák. Samozřejmě nějaký čas to už je a tak by možná nebylo od věci si představení zopakovat.
 Tak jak (knihy) hry následují, roste, dospívá a zraje hlavní hrdinka Helenka Součková. V té poslední je už Heleně pětačtyřicet. A v jejím životě se objeví hned několik dard, však jednu z nich ji také udělí její manžel s jménem víc než příznačným Darda (Petr Vacek). Jak se Helena vyrovnává s odchodem svého manžela, s výchovou dětí, svou rolí Idiota v divadle ale také o tom jaký je rozdíl mezi k....u a pí...u :o))) o tom všem je tohle báječné představení navíc protkáno pohádkami, které pro Helenu píše její kamarádka Jůlie Molová (Lenka Vlasáková)

My odcházeli z představení nadšeni. Samozřejmě těšili jsme  se na Barušku Hrzánovou a neméně na Lenku Vlasákovou a Miluši Šplechtovou.  Nadchli nás ale výkony všech herců. Vše co vypadá tak přirozeně a jest zahráno s lehkostí nebývá zas tak snadné, tím nás oslnil  Rostislav Novák.
 Víc psát a prozrazovat nebudu. Dardu doporučujeme, pro nás to byl moc příjemně strávený večer s kvalitním kulturním zážitkem :o)
P.S. díky Tonymu, který hlídal :o)

3 komentáře:

  1. Aranel,
    tak hlavně, že to vyšlo !
    Já mám také většinu důležitých věcí až na druhý pokus ;-)
    Slyšela jsem o Dardě mluvit v rozhlase p.Hrušínského a musel to být zážitek !

    OdpovědětVymazat
  2. Darda ano!! Bravo! :-) jsem ráda, že jsem jedny lístky mohla zdědit- asi bych nebyla schopná je ulovit! :-) Super zážitek, kniha zdaleka není tak skvělá. Ta Bára tomu prostě dodává...a ostatní taky.

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji, ze vam to nakonec vyslo a patricne jste si to uzili :))

    OdpovědětVymazat